Site Rengi

bilmediklerimiz enflasyon emeklilik ötv döviz deva akp chp mhp covid korona virüs gazete manşetleri haber
DOLAR
8,0378
EURO
9,6411
ALTIN
451,66
BIST
1.415
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Sağanak Yağışlı
14°C
İstanbul
14°C
Sağanak Yağışlı
Cuma Çok Bulutlu
16°C
Cumartesi Sağanak Yağışlı
13°C
Pazar Çok Bulutlu
16°C
Pazartesi Sağanak Yağışlı
16°C

Eski gazeteci ifade verdi: Haberleri Netanyahu ve ailesi lehine değiştirdik

İsrail Başbakanı Benyamin Netanyahu’nun yolsuzluktan yargılandığı davanın bugünkü duruşmasında şahitler dinlendi. En çarpıcı söz, Netanyahu’nun …

Eski gazeteci ifade verdi: Haberleri Netanyahu ve ailesi lehine değiştirdik
07/04/2021 08:40
0
A+
A-

İsrail Başbakanı Benyamin Netanyahu’nun yolsuzluktan yargılandığı davanın bugünkü duruşmasında şahitler dinlendi. En çarpıcı söz, Netanyahu’nun kendisi ve ailesi hakkındaki olumlu haberler karşılığında yüz milyonlarca dolarlık ‘iltimas’ geçtiği argüman edilen Bezeq Israel Telecom’a ilişkin Walla isimli tanınan haber sitesinin eski yayın direktörü Ilan Yeşua’dan geldi. Kudüs Bölge Mahkemesi’ndeki duruşmada şahit olarak tabir veren Yeşua, hem Netanyahu ve ailesi lehine, hem de muhalefet önderleri aleyhine haberlere nasıl müdahale edildiğini anlattı.

‘FOTOĞRAFLARI DA ONLAR SEÇİYORDU’

İsrail’in en çok okunan haber sitelerinden biri olan Walla News’un eski yayın direktörü, 2012’den bu yana Netanyahu hakkındaki haberlerin ‘elden geçtiğini’, hangi fotoğrafların kullanılacağının özel olarak seçildiğini, haberleri Netanyahu lehine ‘bükmesinin’ istendiğini ve muhalefete ziyan verecek haberler yayınlatıldığını söyledi.

‘ARAMIZDA ONA ‘KİM JONG-UN’ DİYORDUK’

Yeşua, sitenin üst seviye editörlerinden Avi Alkalai ile ortalarında, Netanyahu’dan Kuzey Kore diktatörü Kim Jong-un’a atıfla ‘Kim’ diye kelam ettiklerini söyledi. Eski yayın direktörü, birçok gazetecinin de haberlere müdahale edilmesini protesto ederek işten ayrıldıklarını anlattı. Yeşua, Netanyahu’nun aracıları tarafından ‘taciz edildiğini’, kendisinin ve birçok editörün baskı nedeniyle otosansüre başladıklarını da belirtti.

‘MUHALİFLER VE AİLELERİ HAKKINDA OLUMSUZ HABER İSTENDİ’

Haaretz gazetesinin aktardığına nazaran Yeşua, taleplerin hem Bezeq’in hem Walla’nın sahibi olan Shaul Elovitch aracılığıyla Netanyahu ve ailesinden geldiğini söyledi. Benyamin Netanyahu ve eşi Sara Netanyahu hakkında olumlu haberlere öncelik vermelerinin istendiğini anlatan Yeşua, “Talepler çoğunlukla, başbakan ve ailesi hakkındaki olumsuz haberlerin yok edilmesi ve onların yararına olan makalelerin yayımlanması tarafındaydı. Birebir vakitte, başbakana karşı olan, [Netanyahu’nun rakiplerinden olan çok sağcı siyasetçi] Naftali Bennett üzere kimi bireyler hakkında haberler yayımlanması talep edildi. Bennett’le bilhassa ilgileniyorlardı; onun, eşinin ve babasının aleyhinde çok fazla şey yayımlamamız istendi” dedi. 

‘WHATSAPP’TAN BELLİ METİNLER GELİYORDU’

Kendi periyodunda Walla’nın ülkede en çok okunan haber sitesi olduğunu anlatan Yeşua, başbakanın eski danışmanlarından olan ve sonradan davada tanıklık yapmayı kabul eden Nir Hefetz’in kendilerine Whatsapp üzerinden kimi taleplerde bulunduğunu anlattı. Yeşua, çoklukla makul bir metni yayınlanmasının istendiğini ve Hefetz’in taleplerini yerine getirmek konusunda da kurum içinden talimat aldığını söyledi.

‘ETİK AÇIDAN SAVUNULAMAZ’

Yeşua, siyasetçilerin her basın kuruluşundan birtakım taleplerde bulunduğunu belirtse de, kelam konusu durumda taleplerin sayısının ve içeriğinin olağandışı olduğu yorumu yaptı. “Bunun olağandan daha ağır olduğu tartışmasızdı” diyen Yeşua, “Normalde bir siyasetçi düzeltme isteyebilir ancak bir makalenin yine yazılmış halini göndermezler” dedi. Yeşua, okuyucu yorumlarını yayınlamalarının engellendiğini de belirtti. Yeşua, bu süreç hakkında “Etik açıdan savunulamaz olduğunu kabul ediyorum” itirafında da bulundu.

‘TARAFLAR ORTASINDA BİR CİNS TAKAS ALAKASI VARDI’

Misyon başındayken birinci yolsuzluktan yargılanan birinci İsrail başbakanı olarak tarihe geçen Netanyahu kelam konusu davada Bezeq Israel Telecom firmasına yüz milyonlarca dolarlık kâr getirecek kimi yasal düzenlemeler karşılığında Walla News üzerinden olumlu haberler yaptırmakla suçlanıyor. Duruşma sırasında savcılık makamı, kelam konusu bağın bir tıp ticarete döküldüğünü savundu. Başsavcı Liat Ben-Ari, “Netanyahu ile öbür davalılar ortasındaki alaka bir çeşit para ünitesine dönüşmüştü, takas edilecek bir şey üzere…” dedi.

Son seçimlerde müttefikleriyle birlikte hükümet kuracak çoğunluğu yakalayamayan ve siyasi mesleği giderek tartışma konusu olan Netanyahu ise hakkındaki yolsuzluk suçlamalarını reddediyor. İsrail Başbakanı hakkında üç farklı yolsuzluk davası bulunuyor.

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.