enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
2.426,54
BIST
9.645,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul

A+
A-
613f098386b247182cc660a1
Ordu’nun ‘sakin şehir’ unvanına sahip Perşembe ilçesindeki Hoynat Adası, Türkiye’de zirveli karabatak kuşlarının yuva yaptığı ender yerler ortasında yer alıyor.
613f098986b247182cc660a9

90 çift doruklu karabatak ile 250 çift gümüş martının yaşadığı tespit edilen Hoynat Adası’nın karşı kıyısı dökülen atıklarla çöplüğe döndü. Girişlerin yasaklandığı ve ‘Önemli Kuş Alanı’ olarak kuşlara hayat alanı halinde bırakılan ada için harekete geçen takımlar, kıyıyı çöplerden arındırdı, ada ve etrafını düzenlemeyle yeni bir görünüme kazandırdı.

613f098f86b247182cc660ab

Ordu Büyükşehir Belediyesi’nce, atıl durumda olan seyir alanının yeri doğal taşla kaplandı, teras alanının etrafı ahşap kaygılıkla çevrildi. Kuş müşahedesi yapılması için alana iki seyir dürbünü de yerleştirildi.

613f098f86b247182cc660ad

Ayrıyeten kumsal alanın ulaşılabilir olması ve kullanımının artırılması ismine ahşap basamaklarla kıyıya merdiven yapıldı. Alanda araç güvenliğini oluşturabilmek ismine binek araçlar ve cins otobüsleri için otopark oluşturuldu, piknik masaları yerleştirildi.

613f099b86b247182cc660b9

‘ÇOK HOŞ BİR ÇEKİM MERKEZİ OLDU’

Ordu Büyükşehir Belediye Lideri Mehmet Hilmi Güler, Hoynat Adası’nın geçmiş yıllarda çöp dökülen bir alan olduğunu belirterek, “Daha evvelden orası kamyonların geri geri giderek çöplerini döktüğü bir yerdi.

613f097d86b247182cc6609f

Orayı değişik bir hale getirmiş olduk. Burada yalnızca zirveli karabataklar değil tıpkı vakitte kanatlarında mavi çizgi bulunan çok özel martılar da var. Onlar orayı mesken edinmişler. Burası tarihi bir ada zati. Biz oradaki kuşları rahatsız etmeyecek biçimde, gelen turistlere bu hoşlukları gösterebilmek için, o bölgeyi düzenledik ve çok hoş bir çekim merkezi oldu. Oradan geçen herkes durmadan geçmiyor. Durup fotoğraflarını çekiniyorlar, etrafı izliyorlar ve dürbünlerle müşahede yapıyorlar. Bu bizim için de bir iftihar konusu oldu. Artık oranın yanında tünel var. Tünelin çıkışına da benzeri çalışmaları yapıyoruz. Aslında doğal ve minicik bir ada. Onun etrafında da sandallarla kıymetlendirmek istiyoruz. Hakikaten çok hoş bir yer oldu” diye konuştu.

613f099586b247182cc660b5

Orayı farklı bir hale getirmiş olduk. Burada yalnızca doruklu karabataklar değil birebir vakitte kanatlarında mavi çizgi bulunan çok özel martılar da var. Onlar orayı mesken edinmişler. Burası tarihi bir ada zati. Biz oradaki kuşları rahatsız etmeyecek biçimde, gelen turistlere bu hoşlukları gösterebilmek için, o bölgeyi düzenledik ve çok hoş bir çekim merkezi oldu.

613f099586b247182cc660b3

Oradan geçen herkes durmadan geçmiyor. Durup fotoğraflarını çekiniyorlar, etrafı izliyorlar ve dürbünlerle müşahede yapıyorlar. Bu bizim için de bir iftihar konusu oldu. Artık oranın yanında tünel var. Tünelin çıkışına da emsal çalışmaları yapıyoruz. Zati doğal ve minicik bir ada. Onun etrafında da sandallarla pahalandırmak istiyoruz. Hakikaten çok hoş bir yer oldu” diye konuştu.

613f098886b247182cc660a7

‘İNSANA HUZUR VERİYOR’

Kübra Arslan, ailesiyle birlikte birinci kere Hoynat Adası’na geldiğini belirterek, “Ben Karadenizliyim. 5 yıl boyunca burada okudum. Ailemle birlikte Karadeniz tipine çıktık. Evvelden buradan geçiyorduk ancak burayı hiç duymamıştık. Burası çok hoş. Beşere huzur veriyor” dedi.

613f0a1986b247182cc660c3

‘MEMLEKETİMİZ CENNET’

Selahattin Arslan ise, “Biz Sinop’tan geliyoruz. Ailemle Karadeniz gezisi yapmaya karar verdik. Olağan koşullarda etraf yolundan gidiyorduk. Bugün güzergah değişikliği yaptık. Kıyı yolundan geldik. Geçerken burayı fark ettik. Birinci kere duydum. Tesadüfen buraya uğramış oldum. Burayı çok hoş buldum. Memleketimiz cennet. Buradan diğer bir yer yok. Pahasını bilmek lazım” tabirlerini kullandı.

613f099a86b247182cc660b7

‘İNSANLAR GELİP DOĞAYI GÖRÜYORLAR’

Almanya’dan memleketine tatile gelen Mehmet Bilir de, yapılan etraf düzenlemesiyle Hoynat Adası’nın güzelleştiğini söz ederek, “Burası çok hoş olmuş. Evvelce bu türlü değildi.

613f098386b247182cc660a3

Temizlemişler. Şahane bir yer olmuş. Burasının havası ve denizi çok hoş. Ben genelde her üç ayda bir buraya gelirim. Beşerler buraya gelip doğayı görüyorlar, adaya ve denize bakıyorlar. Fotoğraf çekiniyorlar” dedi.